Przedsięwzięcie ma charakter międzynarodowy i cieszy się dużym zainteresowaniem oraz popularnością wśród studentów i dydaktyków z dziewięciu renomowanych uniwersytetów: Uniwersytetu Narodowego im. Kapodistriasa w Atenach (Grecja), Uniwersytetu w Regensburgu (Niemcy), Uniwersytetu Istanbul Beykent (Turcja), Kaukaskiego Uniwersytetu w Kars (Turcja), Uniwersytetu Łódzkiego, Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego im. Jana Pawła II, Uniwersytetu Wrocławskiego, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Uniwersytetu Warszawskiego.
Trzy ostatnie edycje były poświęcone tematyce związanej z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w procesie nauki i nauczania w szkole i na uniwersytecie. Tematem przewodnim spotkania dla nauczycieli (edycja 14-ta) była „Rola sztucznej inteligencji w procesie nauczania języków obcych – plusy i minusy”. Studenci (edycja 15-ta) pochylili się nad zagadnieniem „Sztuczna inteligencja w dyskursie studenckim – konstruktor czy destruktor?”, natomiast dydaktycy (edycja 16-ta) dzielili się doświadczeniami na temat „Sztuczna inteligencja w pracy akademickich dydaktyków”.
Wszystkie obrady stanowiły doskonałą okazję do życzliwej i rzeczowej wymiany myśli oraz twórczej i ożywionej dyskusji w miłej i przyjaznej atmosferze.
Inicjatorem, organizatorem oraz moderatorem spotkań była dr Zoja Kuca z Zakładu Przekładu i Dydaktyki UŁ.